2013. december 20., péntek

Last minute DIY christmas gift idea

Sziasztok!
Én ezt az ajándékot már régóta tervezem, de egy nagyon jó ötlet azoknak, akik még mindig nem tudják mit ajándékozzanak a családnak/barátoknak. Ez egy nagyon könnyen elkészíthető "üveges muffin". A neten számtalan ilyen ötlet van, különböző receptekkel, nekem ez tűnt a legjobbnak, úgyhogy ma el is készítettem. Minden volt hozzá itthon, de ha meg is kell venni, nagyon egyszerű dolgok, semmi extra hozzávaló nincs bennne. Az egyetlen, amit találnom kellett, az egy megfelelő befőttes üveg. A KIK-ben vásároltam ezt a 900ml-es, eredetileg tésztatartó üveget, 570ft-ért, ami végülis pont jó méretű lett.
Hozzávalók:
-25dkg búzafinomliszt
-5dkg zabpehely
-10 dkg barnacukor
-2 teáskanál sütőpor
-2 teáskanál őrölt fahéj
-2 teáskanál mézes sütemény fűszer (én olyan sütőport tettem bele, amiben van mézeskalács fűszerkeverék)
-10dkg dió
-15dkg aszalt gyümölcs


1. Szórd az üveg aljára a lisztet, a tetejére pedig a sütőport, és a fűszereket.


2. Öntsd rá a zabpelyhet.


3. Most jöhet a barnacukor.


4. Vágd össze a diót és az aszalt gyümölcsöt. (a dióból én csak 5-6dkg-ot használtam, és a barackból is jóval kevesebbet)


5. Tedd bele ezeket is az üvegbe, úgy, hogy "csordultig" tele legyen. Én nem tettem bele 15dkg gyümölcsöt, hanem csak raktam bele, amíg tele nem lett.


6. Csavard rá a fedőt, és már kész is!:)

Díszítés:

Mellékelni kell hozzá az elkészítési útmutatót, amin rajta van a recept és egy kicsit ki is lehet díszíteni, hogy ünnepibb legyen.

Egy A5-ös lapot félbehajtottam és szépen ráírtam a receptet.


"Így készítsd el
Üss fel egy nagy tálba 2 db egész tojást, önts hozzá 3 dl tejet és 10 dkg olvasztott vajat. Fakanállal jól dolgozd össze, majd kis adagokban keverd hozzá az üveg tartalmát is. Ha már egyneművé kavartad, evőkanállal kanalazd muffin sütőformákba. Ha ügyes vagy pont 12 darabot tudsz megtölteni úgy, hogy háromnegyedig legyenek.
Tedd előmelegített sütőbe és 160-170 fokon süsd 15-20 percen keresztül. Jó étvágyat!"

Csomagoltam hozzá muffinpapírt is, ami karácsonyi/télapó mintás, de ezt ki is lehet hagyni akár.


És íme, a kész ajándék:


Remélem tetszett ez a bejegyzés :) Nektek mi a kedvenc karácsonyi DIY ötletetek?
puszi!:)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése